سبک زندگی و آشپزی در مرسان

یاد بگیرین که کیفیت زندگیتون رو ارتقا بدین

سبک زندگی و آشپزی در مرسان

یاد بگیرین که کیفیت زندگیتون رو ارتقا بدین

من به شما آشپزی یاد میدم و کمکتون میکنم زندگیتون رو شادتر کنین

  • ۰
  • ۰

سوپ گوجه فرنگی از نادرترین طعم‌های هست که تا حالا تجربه کردید. با دستور بسیار آسان و سریعی که دارد در هر زمانی به‌راحتی قابل تهیه و نوش جان کردن است.
در اولین روزهای زمستان، طعم به یاد ماندنی سوپ گوجه‌فرنگی را حتما مهمان خانه‌های گرمتان کنید.
گوجه فرنگی یک منبع غنی است که همه باید آن را مصرف کنند. گوجه‌ها شامل مقدار فراوانی ویتامین آ، ث و کا هستند. افزایش قدرت حافظه و یادگیری، فراهم کردن خوابی راحت و بهبود حرکت عضله‌ها همچنین جلوگیری از سرطان از فاکتورهای مهم این ماده مغذی است.
بهترین شاخص انتخاب گوجه فرنگی توجه به پوست آن است. پوست گوجه فرنگی باید شفاف و صاف و بدون لکه و تیرگی باشد.
به یاد داشته باشید گوجه فرنگی مرغوب از لحاظ وزن سنگین‌تر از بقیه گوجه‌هاست. همچنین بو کردن آن به شما کمک می‌کند تا متوجه تازگی آن شوید. صدها نوع از گوجه فرنگی وجود دارد، گوجه فرنگی رومی، گیلاسی و مرواریدی از معروف‌ترین آن‌هاست.

بیشتر بخوانید: عرق چهل گیاه، اکسیر حیات
گوجه فرنگی مرواریدی همان گوجه‌های گوشتی هستند که در اغلب ساندویچی‌ها در بین ساندویچ نوش جان کرده‌اید. رومی‌ها برای سوپ‌ها و سس‌ها مناسب هستند. گوجه فرنگی گیلاسی مناسب برای انواع سالادها هستند.
خوب به سراغ مراحل آماده سازی این سوپ سریع الپخت و خوشمزه می‌رویم.
مدت زمان تقریبی جهت آماده سازی این سوپ بیست تا سی دقیقه است. مقدار مواد لازم ذکر شده مناسب برای دونفر است.

طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی

 

مواد مورد نیاز جهت تهیه سوپ گوجه فرنگی:

  • گوجه متوسط پنج عدد
  • خامه صبحانه صد گرم
  • جعفری صد گرم
  • آب یک لیوان
  • عصاره مرغ دو عدد
  • روغن یک قاشق غذاخوری
  • پودر سیر، فلفل سیاه، نمک به مقدار لازم

    طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی:

  • بعد از شستن گوجه فرنگی‌ها با آب سرد، آن‌ها را قاچ می‌زنیم و با نمک و جعفری تازه درون میکسر می‌ریزیم و همه مواد را به صورت پوره تبدیل می‌کنیم.

طرز تهیه سوپ گوجه

  • درون قابلمه مناسب روغن می‌ریزیم و منتظر می‌مانیم تا روغن گرم شود. در این مرحله پودر سیر را به قابلمه اضافه می‌کنیم و در حد چند ثانیه تفت می‌دهیم تا عطر و بوی سیر به‌راحتی احساس شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه عدس پلو خانگی

  • حالا گوجه فرنگی و جعفری پوره شده را به قابلمه اضافه می‌کنیم و حرارت را زیاد می‌کنیم تا مخلوط جادویی ما به جوش آید. بعد از جوش آمدن یک لیوان آب را به قابلمه اضافه می‌کنیم و حرارت را کم کرده تا به آرامی سوپ بجوشد. عصاره‌ی مرغ را بین انگشتانتان له کرده و به قابلمه اضافه می‌کنیم.
  • در این مرحله خامه صبحانه و فلفل سیاه را با هم مخلوط می‌کنیم و به‌هم می‌زنیم تا به خوبی ترکیب شوند و بافت یکسان و یک‌دستی به شما دهند. این کار باعث می‌شود زمان اضافه کردن به سوپ به راحتی درون آن حل شود و خامه گولوله گولوله نشود.
  • پانزده تا بیست دقیقه که سپری شود سوپ شما غلیظ‌تر شده و آماده اضافه کردن خامه است. خامه را به قابلمه اضافه می‌کنیم و به آرامی هم می‌زنیم تا خامه در سوپ حل شود. پنج تا ده دقیقه خامه در قابلمه با حرارت کم بپزد، کافی است تا سوپ خوش‌طعم ما آماده شود.

طرز تهیه سوپ خانگی و خوشمزه گوجه فرنگی با خامه

نکات مهم در تهیه سوپ قرمزی:

نکته 1: برای پوره کردن و له کردن گوجه‌ها از رنده یا هر ابزار دیگری می‌توان کمک گرفت. به جای استفاده از عصاره مرغ از آب مرغ پخته شده هم می‌توانید کمک گرفت. همچنین به جای پودر سیر، از سیر تازه رنده شده یا پودر پیاز نیز می‌توانید استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 4 نوع آش خوشمزه و خانگی
نکته 2: اگر سوپ شما رقیق بود و تمایل داشته باشید تا سوپ غلیظ‌تر شود، یک قاشق آرد برنج را در کمی آب حل کنید و در آخرین مرحله به سوپ اضافه کنید. حتما توجه داشته باشید به همین شکل این کار را انجام دهید تا آرد به خوبی در آب حل شود و در زمان اضافه کردن به سوپ گولوله گولوله نشود.
دوستان عزیز، سرو این سوپ در این فصل به شدت پیشنهاد می‌شود چون ویتامین ث موجود در آن باعث افزایش سیستم ایمنی بدن شده و بدن را در مقابل ابتلا به سرماخوردگی مقاوم می‌کند.
امیدواریم که از دستور امروز کمال استفاده را برده باشید.
روزگار بر کامتان، برقرار باشید

  • ۹۹/۰۵/۲۰
  • mrsi mrsan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی