سبک زندگی و آشپزی در مرسان

یاد بگیرین که کیفیت زندگیتون رو ارتقا بدین

سبک زندگی و آشپزی در مرسان

یاد بگیرین که کیفیت زندگیتون رو ارتقا بدین

من به شما آشپزی یاد میدم و کمکتون میکنم زندگیتون رو شادتر کنین

  • ۰
  • ۰

کوکو یکی از غذاهای ساده و در دسترس است که به سادگی می‌توان آن را آماده کرد. کوکو را با معمولا با نان مصرف می‌کنند که استفاده از آن سن و سال نمی‌شناسد و در بین همه سنین محبوب است. آماده سازی راحت، قابل دسترس بودن مواد اولیه، تامین انرژی مورد نیاز بدن در طول روز از مهمترین ویژگی‌ این غذای خوشمزه است. از مهمترین ماده اصلی کوکو می‌توان به تخم مرغ اشاره کرد که عمدتا به شکل بیضی و دایره‌ای در ماهیتابه درست می‌شود. در این مقاله قصد داریم برای افراد علاقه مند به آشپزی به طور ساده و آسان طرز تهیه انواع کوکو را آموزش دهیم.

با من در مجله اینترنتی اکالا همراه شین. 

کوکو سبزی

 

طرز تهیه کوکو سبزی با زرشک و گردو

یکی از کوکوهای خوشمزه که با سبزی درست میشه کوکو سبزی هست. کوکو سبزی رو به روش‌های مختلف و با مواد میتونین درست کنین. کوکو سبزی با سیب زمینی، کوکو سیب زمینی با زرشک و گردو و حتی میتونین کوکو سبزی رو در فر هم درست کنین.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه عدس پلو خانگی

مواد لازم کوکو سبزی

تخم مرغ دو تا سه عدد
 سبزی کوکویی (تره، گشنیز، جعفری و شوید) ۵۰۰ گرم
روغن مایع مخصوص سرخ کردن به میزان لازم
نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان لازم

مواد اصلی کوکو سبزی، مواد ذکر شده بود اما اگر میخوایین با طرز تهیه کوکو سبزی با روش‌های مختلف اشنا شین بر روی لینک کلیک کنین.

کوکو مرغ:

 

کوکو مرغ سوخاری

برای درست کردن کوکوی مرغ دستتان باز است. از سینه یا ران مرغ می‌تونین برای کوکوی مرغ استفاده کنین. برای این کوکو به مواد زیر نیاز داریم:

مواد لازم در تهیه کوکو مرغ سوخاری

ران مرغ ۸ عدد
سیب زمینی متوسط پخته ۲ عدد
پنیر پیتزا ۵۰۰گرم
فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه، نمک به میزان لازم
زعفران دم کرده  ۵ تا۶ قاشق غذا خوری
آب جوش ۲ لیوان
پودر سوخاری خانگی ( در ادامه روش تهیه توضیح داده می‌شود) ۲لیوان

ابتدا مرغ‌ها رو با ادویه‌های دلخواهتون طعم دار کنین. مرغ ها رو با مواد ماساژ بدین (مرینیت کنید) تا طعم داره شه! بعد داخل روغن سرخ کنین تا تغییر رنگ بدن. بعد از تغییر رنگ، 6 قاشق عذاخوری زعفران و 2 لیوان آب جوش با نمک رو به مرغ ها اضافه می‌کنیم و در تابه رو می‌بندیم و اجازه می‌دیم رون مرغ با حرارت تند مغز پخت شه. بعد از پخت، گوشت رو از استخوان جدا می‌کنیم و استخون‌ها رو تمیز می‌کنیم و کنار می‌گذاریم تا بعدا برای آغشته کردن کوکوها به پودر سوخاری، ازشون استفاده کنیم. گوشت‌ها رو با کمک بلندر خرد می‌کنیم. برای ادامه مطلب طرز تهیه کوکو مرغ اینجا کلیک کنید.

کوکو سیب زمینی:

 

طرز تهیه کوکو سیب زمینی

قطعا همه شما هم مثل من عاشق این کوکو هستین. بچه‌ها کوکو سیب زمینی رو خیلی دوست دارند. یک غذای آسان و ساده که برای پیک نیک و رفتن توی دل طبیعت مناسبه. 

سیب‌زمینی متوسط دو عدد
تخم مرغ دو عدد
پیاز متوسط یک عدد
سبزی شنبلیله یک قاشق غذاخوری
آرد سوخاری یک قاشق غذاخوری
کنجد یک قاشق غذاخوری
نمک، فلفل قرمز، پودر سیر یا پیاز، ادویه  به مقدار دلخواه
روغن مایع به مقدار لازم

در اولین مرحله به سراغ سیب‌زمینی‌هایتان بروید و آن‌ها را با رنده ریز، رنده کنید. اگر زمان کمی در اختیار دارد می‌توانید برای پوره کردن سیب‌زمینی‌ها از میکسر یا خردکن یا هر دستگاهی که در دسترس دارید کمک بگیرید. بعد از رنده کردن سیب‌زمینی‌ها به سراغ پیاز بروید و آن را هم با همان رنده ریز، رنده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ گوجه با خامه

مرحله دوم درون ظرف مناسبی پوره سیب‌زمینی و پیاز را بریزید و به‌خوبی با هم مخلوط کنید. تخم مرغ‌ها را دانه‌دانه به مواد کوکو اضافه کنید و به‌هم بزنید. برای ادامه مطلب طرز تهیه کوکو سیب زمینی اینجا کلیک کنید.

طرز تهیه "کوکی جو پرک" با تزیین توت فرنگی🍓سالم و خوشمزه!

کوکو لوبیا سبز:

 

کوکو لوبیا سبز

این کوکو برای ورزشکاران و برای کسانی که اهل رژیم هستن خیلی خوبه. کوکو را با سبزیجات مختلفی میشه درست کرد. لوبیا سبز هم یکی از اوناس.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 4 نوع آش خانگی و خوشمزه

مواد لازم کوکو لوبیا سبز:
لوبیا سبز  ۲۰۰ گرم
سیب‌زمینی  یک عدد متوسط
هویج  یک عدد متوسط
روغن و آب  به مقدار لازم
تخم مرغ  دو عدد
نمک و فلفل و زردچوبه  به مقدار لازم
زعفران دم‌کرده به مقدار لازم

برای تهیه کوکو لوبیا سبز، لوبیا سبزهامون‌رو پاک می‌کنیم و بعد از شستن با آب سرد اون‌هارو خرد می‌کنیم. سیب زمینی و هویجمون‌رو هم بعد از شستن و پوست کندن به ابعاد کوچک‌تری برش می‌زنیم تا به‌راحتی بتوانیم همه مواد را در میکسر یا چندکاره بریزیم و پوره موادرو بدست بیاریم. اگر هیچ کدوم از این موارد هم در دسترس ندارید می‌تونید سیب‌زمینی‌ها و هویج را با رنده‌ریز، رنده کرده و لوبیا سبز را هم با کمک چاقو بسیار تیز، خرد کرده و بعد همه مواد را با هم مخلوط کنیم. هرچقدر مواد ریزتر خرد شن و با هم ترکیب بشن پخت کوکو با کیفیت بهتری انجام می‌شه. برای مطلب طرز تهیه کوکو لوبیا سبز اینجا کلیک کنید.

امیدوارم طرز تهیه کوکوها براتون مفید بوده باشه. این کوکوها رو درست کنین و از خوردنشون لذت ببرین.

  • ۹۹/۰۶/۰۱
  • mrsi mrsan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی