سبک زندگی و آشپزی در مرسان

یاد بگیرین که کیفیت زندگیتون رو ارتقا بدین

سبک زندگی و آشپزی در مرسان

یاد بگیرین که کیفیت زندگیتون رو ارتقا بدین

من به شما آشپزی یاد میدم و کمکتون میکنم زندگیتون رو شادتر کنین

  • ۰
  • ۰

انسان ها به دلیل تغذیه نه چندان خوب دچار عارضه گوارشی می شوند و همین امر باعث رو آوردن مردم به داروهای گیاهی شده است .

عرق چهل گیاه از مخلوط چندین گیاه گرفته شده است . اما بر خلاف اسم آن چهل تا گیاه بکار نرفته است . در عطاری ها یافت می شود . دارای خواص زیاد  است .

دارای طبیعت گرم و خشک و از خواص متعددی بر خوردار است . تقویت کننده قلب و عروق و جهت بهبود دستگاه گوارش مفید و آرامش بخش و با نوشیدن این عرق احساس شادی و سر خوشی دست خواهد داد .

طرزتهیهٔ ته دیگ سیب زمینی برشته وطلایی

برای دل پیچه و نفخ معده کاربرد دارد . تسکین دهنده و شل کننده عضلات ، و برای از بین بردن تپش قلب کمک کننده می باشد .

کسانی که در حال رژیم گرفتن هستن توصیه می شود از چهل گیاه استفاده کنند .

کسانی که از رفلاکس معده رنج می برند از مصرف این گیاه احتیاط کنند . برای استفاده از نفخ نوزادان منعی نیست و می توانید به مقدار کمی از کودکان شش ماه به بالا استفاده کنید .ترشی معده را از بین می برد . اگر قبل از خواب استفاده شود بسیار کار ساز است .  

از آنجایی که اعتقاد بر این است گیاهان در رژیم درمانی کار ساز است به اثبات نرسیده و مقوی برای دستگاه گوارش ، تنها چیزی که وجود دارد این است که وزن را متعادل نگه می دارد .  

افراد که دارای سردی مزاج هستند بیشتر از این گیاه استفاده کنند

نگهداری عرقیجات گیاهی

  • در صورت خرید عرقیجات سعی کنید کمتر از یکسال آن را نگهداری کنید . از شیشه های شفاف و شیشه ای استفاده کنید . از جاهای معتبر خریداری کنید . مانند فروشگاها و مغازه های شناخته شده و از مارک های شناخته شده و معروف استفاده ککنید تا از محصول خود اطمینان حاصل کنید و با آرامش بیشتر بتوانید استفاده کنید . مردم بیشتر طرفدار داروهای گیاهی هستند . این روز ها دم نوش های گیاهی و شربت ها جای وسیعی در بین مردم باز کرده است .
  • مخصوصا عرقیجات ، تأ ثیر گذار تر از دم نوش ها بوده است مخصوصا عرقیجات دو اتیشه معروف تر و غلیظ تر از عرقیجات های دیگر هستند به این خاطر که از آب کمتری در غلظت آن بکار رفته است . 

مواد استفادهد شده در چهل گیاه از ترکیب چندین گیاه می باشد مانند آویشن ، شیرین بیان ، پونه ، و نعنا که هر کدام از لحاظ خاصیت جایگاه خاص خود را دارا هستند .

نوشیدنی خنک کننده و دهنده گوارش شناخته شده است .توصیه می شود خانم های باردار از این گیاه در دوران بارداری استفاده نکنند . استفاده از این گیاه در دوران بارداری باعث سقط جنین خواهد شد .

  • این رو زها مردم بیشتر به داروهای گیاهی توجه بیشتری نسبت به داروهای گیاهی نشان داده اند . اگر چه درمان با داروهای گیاهی به زمان بیشتری نیاز است تا نتیجه درمان .
  • از نظر طب سنتی داروی سریع برای رفع ناراحتی های گوارشی است . در هر سنی می توانند از این گیاه استفاده کنند .
  • کسانی که دچار بد خوابی هستند قبل از خواب استفاده کنند . اگر دچار ضعف ذهنی هستید قبل از ناشتا و اگر دچار نفخ هستید بعد از خوردن غذا میل کنید .
  • اگر زمانی احساس کردید دچار غم و حال درونی شما مشوش است هر شب استفاده کنید . همچنین برای اینکه از یک کبد خوب و سالم برخوردار باشید قبل از غذا میل کنید .
  • اگر از لحاظ اشتها دچار بد غذایی شده اید یک ساعت قبل از غذاخوردن استفاده کنید .

طرز تهیه کباب تابه‌ای خوشمزه و خانگی

  • اگر دچار عطش زیادی هستید این چند گیاه را مخلوط کنید و میل کنید که شامل : کاسنی ، بید و و چنار برطرف کننده می باشند . مخصوصا در ماه رمضان بسیار استفاده کنید .
  • چهل گیاه از نظر طب سنتی بر سیستم دستگاه عصبی مفید ، سهل الهضم و گرفتگی های عروق را برطرف و کسانی که خشک مزاج هستند از این گیاه پرهیز کنند .

طریقه مصرف چند گیاه

به این صورت است که از ترکیب چندین گیاه بدست می آید و بدون هم زدن و یا جوشاندن می توانید با عسل و یا شیرین کننده ها استفاده کنید . از لحاظ طعم و مزه تند و شاید به ذایقه بعضی خوشایند نباشد پس با عسل یا نبات استفاده و میل کنید .

 

  • ۹۹/۰۴/۲۳
  • mrsi mrsan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی