سبک زندگی و آشپزی در مرسان

یاد بگیرین که کیفیت زندگیتون رو ارتقا بدین

سبک زندگی و آشپزی در مرسان

یاد بگیرین که کیفیت زندگیتون رو ارتقا بدین

من به شما آشپزی یاد میدم و کمکتون میکنم زندگیتون رو شادتر کنین

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه پنکیک خانگی و خوشمزه

چطور در خانه پنکیک خوشمزه درست کنیم

 

پنکیک یکی از دسرهای خوشمزه و مقوی است که در وعده صبحانه و حتی میان وعده می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. جالب است بدانید که پنکیک را می‌توان به طور ساده و حتی با مربا یا عسل مورد استفاده قرار داد. پنکیک انواع مختلفی دارد که از پرطرفدارترین آنها می‌توان به پنکیک پفکی اشاره کرد. دستور تهیه پنکیک مدل‌های مختلفی دارد که دلیل آن نیز این است که در سراسر دنیا از این کیک خوشمزه استفاده می‌شود. با توجه به اینکه به سادگی می‌توان پنکیک را در ماهیتابه آماده کرد بنابراین هر شخص مبتدی می‌تواند به سادگی آن را درست کند بنابراین در این مقاله قصد داریم به طرز تهیه این کیک خوشمزه به همراه ترفندهای خوش طعم شدن بپردازیم پس با ما همراه باشید.

 

مواد لازم برای تهیه پنکیک:

( این مواد برای تهیه 4 الی 5 پنکیک کافی است.)

آرد 1.5 پیمانه
بکینگ پودر 1 قاشق غذاخوری
شکر یک قاشق غذاخوری
شیر 1.5 پیمانه
تخم مرغ 1 عدد
روغن مایع 2 قاشق غذاخوری
وانیل ( اختیاری) 1.4 قاشق غذاخوری

 

مواد اولیه پنکیک

 

طرز تهیه پنکیک:

1- شکر، آرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید.

2- تخم‌مرغ، روغن، شیر و وانیل را با هم مخلوط کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 4 نوع کوکو خوشمزه

 

مخلوط کردن مواد اولیه برای پنکیک


3- مخلوط تخم مرغ و مواد دیگر را به مواد خشک اضافه کنید و با استفاده از لیسک، آن‌ها را خوب با هم مخلوط کرده تا نرم و روان شوند.

4- در یک تابه نچسب، کمی کف تابه را با کره چرب کنید. با استفاده از ملاقه کوچک، مخلوط را درون تابه ریخته و روی حرارت متوسط، به مدت ۲ دقیقه یا تا زمانی‌ که رویه آن پف کرده و حباب ایجادشود آن را حرارت دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی با خامه

 

پختن و برگرداندن پنکیک در تابه

5- سپس پنکیک را برگردانده و طرف دیگر را ۲ دقیقه دیگر یا تا زمانی که قهوه‌ای رنگ شود حرارت دهید.

6-  پیش از آن‌که پن‌کیک‌ها را سر میز غذا ببرید، میتوانید مقداری پودرقند روی آنها بپاشید یا با عسل یا شیره سرو بکنید.

این نکات را رعایت کنید تا پنکیک خوب از آب دربیاید!

  • هم زدن پنکیک:

هم زدن تأثیر زیادی در کیفیت پنکیک دارد. باز هم تأکید می‌کنیم، در هم زدن مایه پنکیک حسابی مراقب باشید. وقتی شروع به مخلوط کردن مواد خشک با مخلوط شیر می‌کنید، گلوتن‌ها (نوعی پروتئین موجود در مواد غذایی) شروع به فعالیت و توسعه می‌کنند، هرقدر بیشتر مخلوط را هم بزنید، گلوتن بیشتر در مایه پنکیک پخش می‌شود. نتیجه پنکیکی است سفت و گاهی خمیر.
مایه پنکیک را فقط تا جایی هم بزنید که مواد باهم مخلوط شوند و گلوله‌های آرد از بین بروند.

  • استراحت دادن مایه پنکیک:

وقتی مایه پنکیک را استراحت می‌دهید، گلوتن فعال‌شده در مرحله مخلوط کردن، استراحت می‌کند. هم‌چنین نشاسته موجود در آرد، مواد مایع را جذب می‌کند و اصطلاحاً موجب جا افتادن مایه می‌شود.
زمان این کار از ۵ تا ۳۰ دقیقه بسته به دستور متفاوت است. برای پنکیک‌های ساده ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان کاملاً مناسبی است.

  • دمای مناسب تابه قبل از پخت پنکیک:

روبرو شدن با پنکیک‌هایی چرب و روغنی، نتیجه رعایت نکردن این مرحله است. چند دقیقه قبل از شروع به پختن پنکیک‌ها، زیر ماهیتابه را روشن کنید تا به دمای لازم برسد و کاملاً داغ شود. اگر از روغن یا کره استفاده می‌کنید، باید کاملاً داغ شود ولی اگر با بوی بد و دود کردن آن مواجه شوید، نشانه‌ای است برای حرارت زیاد که باعث سوختن پنکیک‌ها می‌شود. به تجربه درخواهید یافت که دمای مناسب برای ماهیتابه‌ای که استفاده می‌کنید چقدر است.

 

آموزش مرحله به مرحله پنکیک
  •  دمای حین پخت:

پنکیک خوب صبر و حوصله می‌خواهد. زیاد کردن شعله موجب می‌شود فقط سطح خارجی پنکیک بپزد و داخل آن خام بماند.
یافتن دمای مناسب برای ماهیتابه و گاز شما، مرحله‌ای است که در تجربه شخصی خلاصه می‌شود. راه‌حل کلی، شعله‌ی متوسط است.

  • برگرداندن پنکیک:

ممکن است به‌محض دیدن حباب‌های روی پنکیک وسوسه شوید تا آن را برگردانید؛ ولی اصرار دارم که به پنکیک‌تان دقیقه‌ای دیگر مهلت بدهید. هر طرف پنکیک باید یک‌بار و تنها یک‌بار پخته شود. چند بار برگرداندن پنکیک، باعث از بین رفتن بافت نرم و خوب آن می‌شود.
وقتی حباب‌ها روی پنکیک پدیدار شدند و کاملاً سطح آن را پوشاندند پس از چندثانیه‌، پنکیک را برگردانید، می‌توانید برای اطمینان زیر پنکیک را چک کنید و از طلایی بودن آن اطمینان حاصل کنید. تنها یک‌بار پختن برای هر طرف پنکیک کافی است.

طرز تهیه حلوای سه آرد و رازهای خوشمزه‌تر شدن آن

ایده‌های تزیین پنکیک برای بچه‌ها:

پنکیک یک گزینه مناسب برای صبحانه بچه‌هاست؛ مخصوصا چون افراد توی سن پایین علاقه ای به خوردن صبحانه از خودشون نشون نمیدن، میتونین با جذاب کردن تزئینات پنکیک، به خوردن صبحانه تشویقشون کنید. در ادامه عکس چند مدل ایده تزیین پنکیک رو ببینید!

 

طرز تهیه پنکیک همراه با ایده های تزیین

 

طرز تهیه پنکیک همراه با ایده های تزیین

 

طرز تهیه انواع پنکیک

طرز تهیه پنکیک با موز و نوتلا:

امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید؛ همان‌طور که در ابتدای متن اشاره کردیم، یکی از پرطرفدارترین انواع پنکیک، میل کردن آن همراه با موز و نوتلا است! در ادامه روش آماده کردن پنکیک همراه با موز مزه دار شده و نوتلا را به شما عزیزان آموزش میدیم.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 4 نوع آش خوشمزه

 

طرز تهیه پنکیک

مواد لازم برای تهیه پنکیک موز با نوتلا برای 4 نفر:

  • شیر: یک پیمانه
  • تخم مرغ : دو عدد
  • موز : چهار عدد
  • وانیل : به اندازه سر چاقو
  • بیکینگ پودر : یک قاشق غذاخوری
  • کره : صد گرم
  • روغن سرخ کردنی : به مقدار لازم
  • نمک : یک سر قاشق
  • شکر : دو قاشق غذا خوری

طرز تهیه پنکیک موز با نوتلا:

  • موزهامون رو به شکل دل‌خواه برش می‌زنیم. دقت کنید اندازه استانداردی برای همه موزها تعریف کنید. ضمن این‌که مواظب باشید زیاد نازک نباشه که بشکنه و‌ همچنین زیاد ضخیم هم نباشه چون موقع سرخ شدن شکل مناسبی به خودش نمی‌گیره (در بسیاری از دستور پخت‌ها می‌گن موز رو له کنید اما اگر زیبایی و تزئین غذا براتون مهمه توی برش زدن موزها دقت کنین).
  • برای اولین مرحله همه مواد خشکمون رو توی ظرفی با هم مخلوط می‌کنیم و بعد از ترکیبشون تخم مرغ‌ها، شیر و کره رو اضافه می‌کنیم و خوب به هم می‌زنیم تا مواد کاملا یک دست و مخلوط شوند.

 

طرز تهیه پنکیک موز و نوتلا
  • برای این مرحله از یک ملاقه استفاده کنید. بعد از گرم شدن روغن درون تابه، مرکز تابه را هدف قرار داده و به آرامی مواد را درون تایه می‌ریزیم (اگر سرعت ریختن مواد یکسان باشد مواد به آرامی و‌ با شکل یکسان پهن می‌شوند).
  • وقتی یک طرف مواد به اندازه مطلوب پخته شد روی پنکیک حباب‌های کوچکی پدیدار می‌شود که نشانه‌ایی از پخت خوب کیک تابه‌ای ماست. به آرامی لبه پنکیک را از تابه جدا کنید؛ اگر مواد به‌راحتی از سطح تابه جدا شد وقت برگردوندن پنکیک هست تا طرف دیگشون هم طلایی بشه و شکل خامی خودش رو از دست بده.
  • برای سالم بودن صبحانه امروزمون پیشنهاد می‌کنیم کیک‌ها رو روی دستمال روغن گیر (از دستمال کاغذی عادی هم ‌می‌شه استفاده کرد) قرار بدید تا روغن اضافشون رو بگیره.
  • این پروسه را تا آخر موادمون ادامه می‌دیم تا بتونیم کیک چند طبقه و شیکی رو داشته باشیم.
  • این مرحله خوشمزه‌ترین مرحله و مهمترین مرحله برای طعم دادن پنکیک هست، چیزی که پایه استفاده ‌می‌شه توی پنکیک‌های ساده، موز و شکلات نوتلا هست.
  • پنکیک‌ها رو یکی‌یکی توی ظرف مورد نظر می‌چینیم و روی سطحشون لایه نازکی از شکلات نوتلا می‌کشیم (‌می‌شه بسته به سلیقتون توی این مرحله از مربا یا هر نوع شکلات مایع دیگه ای هم استفاده کرد) بعد از این مرحله میوه‌های برش‌زده یا از انواع مغز‌های دل‌خواه روی سطح شکلات کاور شدمون می‌چینیم.

 

پنکیک- پنکیک موز با نوتلا
  • لایه به لایه تا انتها این کار رو ادامه می‌دیم و بعد هم برای شیکون پیکون کردن بیشتر این کیک شگفت انگیز، از هر نوع مواد تزیینی خوراکی که برای تزیین شیرینی استفاده ‌می‌شه، می‌تونید کمک بگیرید تا شکل کیک هم همانند طعمش بی‌نظیر بشه.
  • این پنکیک‌های مغزدار نحوه پخت منحصر به فرد خودش رو داره. ما امروز با کمک یک انبر موزهامون رو توی مواد مایع کیک می‌غلتونیم تا کاملا سطح موزها کاور بشن و چیزی دیگه‌ای از موز مشخص نباشه و بعد اون‌ها رو دونه‌دونه توی روغن سرخ می‌کنیم.
  • اگر زیاد وقت ندارید می‌تونید از تابه بزرگ‌تری استفاده کنید تا مواد سریع‌تر تموم شن و بالطبع پنکیک بزرگتری رو می‌تونید داشته باشید.

این پنکیک بهتره که تازه سرو‌ بشه،گاها با گذشت حتی یک روز هم بعد از پخت بافت کیک لطافت اولیه رو نداره.

 

پنکیک شکلاتی-پنکیک


اگر دوست دارید، مقدار بیشتری نوتلا یا هر شکلات دیگه‌ای رو همراه با پنکیکتون میل کنید، می‌تونید با ایده‌های خلاقانه‌ای مثل عکس هایی که در  زیر گذاشتیم، پنکیکتون رو تزیین کنید. همچنین از انواع مرباها، از جمله مربای توت فرنگی بر روی پنکیک می‌توانید استفاده کنید. البته برای تزیین ممکنه به مواد دیگه‌ای به جز مواردی که توی قسمت مواد لازم گفتیم هم نیاز پیدا کنید. این ایده‌ها می‌تونه برای بچه‌ها و مخصوصا تشویق کردنشون به خوردن صبحونه یا عصرونه موثر باشه.

منبع: (www.onceuponachef.com)

  • ۹۹/۰۶/۰۲
  • mrsi mrsan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی