سبک زندگی و آشپزی در مرسان

یاد بگیرین که کیفیت زندگیتون رو ارتقا بدین

سبک زندگی و آشپزی در مرسان

یاد بگیرین که کیفیت زندگیتون رو ارتقا بدین

من به شما آشپزی یاد میدم و کمکتون میکنم زندگیتون رو شادتر کنین

  • ۰
  • ۰

آلبالو پلو یکی از غذاهای شیک و مجلسی ، بیشتر در میهمانی های خاص پخته می شود و طرفداران خاص خودش را نیز دارد . از لحاظ رنگ و لعاب بسیاز زیبا و از نظر طعم ، کسانی که طرفدار غذای شیرین و ملس هستند ایده آل است . این ته چین دو رنگ زیبا ، خوش عطر و خوشمزه است . از خاصیت شگفت انگیزی برخوردار است و برای سلامتی بدن مفید می باشد .

آلبالو خود به تنهای دارای خاصیت انتی اکسیدان و جزء ریز میوه ها محسوب می شود . در کاهش قند خون کمک شایانی می کند . برای افراد دیابتی مفید و برای کسانی که مشکلات قند خون بالا را دارند استفاده از البالو کمک شایانی به سلامتی آنها خواهد کرد .

برای جلوگیری از سرطان روده بزرگ مصرف آن توصیه میشود . به دلیل آنتی اکسیدان بالایی که دارد در برابر بیشتر بیماری ها از بدن ما محافظت می کند .

آلبالوی تازه از نظر تغذیه بسیار با ارزش است . میتوان از مربا یا ترشی آن هم استفاده کرد .

از دم آلبالو هم استفاده کنید زیرا بیش از حد ادرار آور است و کسانی که دچار مشکل کلیه هستند مصرف آن مفید است . در اینجا مربای آلبالو ، در غذا استفاده می شود . رنگ لعاب زیبایی به غذای شما می بخشد .

مربای آلبالو طریقه پخت آن راحت و سریع می باشد و بیش از نیم ساعت نباید پخت شود زیرا به سیاهی میزند .

لابلای برنج قرار می گیرد . در ته چین آلبالو پلو مواد اصلی را آلبالو تشکیل می دهد .

طرز تهیه کباب تابه ای خوشمزه

مواد لازم برای ته چین آلبالو پلو:

  • آلبالوی پاک کرده : 700گرم
  • پیاز : یک عدد
  • گوشت چرخ کرده : 300 گرم
  • برنج : 4 پیمانه
  • شکر : 300 گرم
  • خلال پسته : به میزان لازم
  • زعفران دم کرده غلیظ : به میزان لازم
  • کره : مقداری

طرز تهیه ته چین آلبالو:

ابتدا آلبالو ی تازه را خریداری کرده و  بشویید . دم آن ها را گرفته و هسته های آن را با هسته گیر یا چوب کبریت بگیرید . آلبالو ها را داخل ظرفی قرار دهید و تمام سطح آن را شکر بپاشید تا شکر آب شود .دوازده ساعت داخل یخچال قرار دهید تا آب بیندازد . بعد از یخچال در بیاورید و  روی حرارت قرار دهید .

اجازه بدهید  ده دقیقه بجوشد و زمانی که بجوش آمد آلبالو ها را از شربت جدا کنید . بگذارید خنک شود . شربت هم به تنهایی ده دقیقه دیگر بجوشد . زیر حرارت را کم کنید تا شربت خنک شود .

نکته : هنگام جوش آمدنکف هایی روی سطح مربا قرار می گیرد سعی کنید  کف ها را جدا کنید و حتما با قاشق چوبی هم بزنید . این کار باعث می شود مربایی شفاف داشته باشید .

زمانی که شهد قوام آمد کنار بگذارید . زیر گاز را خاموش کنید .

  • گوشت چرخ کرده را داخل ظرفی قرار بدهید . پیاز رنده شده ای را که از قبل آب آن گرفته شده را به گوشت اضافه کنید . فلفل ، زردچوبه ، نمک را به گوشت چرخ کرده اضافه کنید خوب ورز بدهید ،   کوفته ریزه های کوچک و ریزی درست کنید در داخل روغن سرخ کنید . می توانید در اینجا یا از گوشت چرخ کرده استفاده کنید یا از مرغ . این بدلخواه و سلیقه شما است .
  • سعی کنید برای سرخ کردن از روغن کنجد استفاده کنید . خلال پسته هایی را که داشتید را در کره کمی تفت بدهید و کنار بگذارید .  قابلمه ای را پر از آب کرده روی حرارت گاز قرار بدهید تا آب بجوش آید . زمانی که آب به جوش آمد برنج را داخل قابلمه ریخته  و ابکش کنید . برای اینکه ته دیگ قالبی داشته باشید سیب زمینی ها را قالب زده با وسایل قنادی و می توانید سلیقه به خرج دهید .
  • داخل ماهی تابه روغن ریخته وقتی خوب داغ شد کمی نمک ته ماهی تابه اضافه کنید تا سیب زمینی ها شفاف سرخ شود .
  • زمانی که همه سیب زمینی ها غالب زده شد سرخ کنید و ته قابلمه بچینید . برنج آبکش شده را داخل قابلمه روی سیب زمینی ها ریخته و کمی البالو روی برنج ریخته . دوباره مقداری از برنج روی آلبالو ها ریخته و یک مقدار از آلبالو ها را برای تزیین نگه دارید . سعی کنید داخل قابلمه حفره ایجاد کنید و درب قابلمه را گذاشته بگذارید برنج دم بکشد . در دیس ریخته و تزیین کنید .
  • می توانید با خلال پسته تزیین کنید . در ظرفی جدابرنج زعفرانی درست کنید و روی برنج ریخته ، در ظرف دیگری برنج قرار دهید و از شهد آلبالو روی آن ریخته تا یک برنج صورتی و خوش رنگ بدست آید .

میتوانید داخل دیس را با برنج زعفرانی ، طرف دیگر را برنج آلبالویی داشته باشید . در وسط دیس هم خلال پسته قرار دهید .

روی کل برنج مقداری از شهد آلبالو بریزید تا غذایی زیبا و شکیل داشته باشید .  

 

  • ۹۹/۰۴/۰۹
  • mrsi mrsan

ته چین آلبالو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی